سایت کتاب ایرانی
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

آموزش انیمیشن سازی در 12 جلسه (ساده و کاربردی ترین روش)

کاربران گرامی ساده ترین، حرفه ای ترین و کاربردی ترین شیوه ساخت انیمیشن را در این دوره در قالب 12 جلسه آموزشی مشاهده خواهید کرد. این دوره به صورت مجازی و در قالب فیلم آموزشی با فرمت mp4 ارائه شده است.
تعداد جلسات :

12

تعداد دانشجویان :

24

ویدیو معرفی
پخش ویدیو
وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
750 هزار تومان
شروع کنید

کاربران محترم سایت کتاب ایرانی در این دوره آموزشی با ساده ترین روش آموزش انیمیشن سازی آشنا می شوید.

ساده ترین شیوه آموزش انیمیشن سازی

عنوان دوره

انیمیشن سازی درسی

تعداد جلسات

12 جلسه

مدرس

علی پاکزاد

نرم افزار ساخت انیمیشن

Animiz

زبان

فارسی

شیوه آموزش

غیرحضوری (آنلاین / دانلودی)

نوع فایل

mp4

ضمیمه

فایل نرم افزار، تکالیف و آموزش اینفوگرافی

آموزش انیمیشن سازی

همان طور که می دانید انیمیشن سازی هنری است که در آن تصاویر را با استفاده از نرم افزارهای مختلف به حرکت در می آورند. آموزش انیمیشن سازی به دلیل جذابیت و کاربردی که در زندگی روزمره پیدا کرده است، به عنوان یکی از رشته‌ های هنری در جامعه شناخته می‌ شود. ما در این دوره آموزشی سعی کرده ایم تا به صورت کاملاً کاربردی یکی از نرم افزارهای انیمیشن سازی با نام Animiz را معرفی کنیم.

دوره آموزش انیمیشن سازی در 12 جلسه
دوره آموزش انیمیشن سازی در 12 جلسه

مختصری از دوره آموزش انیمشن سازی

در این دوره آموزشی پس از آموزش نصب نرم افزار Animiz ، به آموزش بخش های مختلف آن خواهیم پرداخت و سپس تکالیف و تمریناتی برای شما در نظر گرفته شده که انجام آن ها به یادگیری بهتر شما کمک می کند. در پایان شما با اینفوگرافی آشنا می شوید و تعدادی از جلسات این دوره به این بخش اختصاص داده شده است.

سر فصل دوره آموزش انیمیشن سازی

سر فصل و دروس دوره آموزش انیمیشن سازی به شرح ذیل می باشد؛

  1. درس اول: آموزش نصب و فعال سازی نرم افزار Animiz
  2. درس دوم: معرفی امکانات و ابزارهای نرم افزار نرم افزار Animiz
  3. درس سوم: انیمیشن و صحبت کردن کاراکتر تک
  4. درس چهارم: تکنیک فارسی نویسی در نرم افزار و آموزش انیمیشن 2 کاراکتره
  5. درس پنجم: ادامه آموزش انیمیشن 2 کاراکتره
  6. درس ششم: آموزش تلفیق انیمیشن تک کاربره با ویدئو و دوربین
  7. درس هفتم: آموزش تلفیق پاورپوینت با نرم افزار انیمیشن ساز
  8. درس هشتم: تعریف اینفوگرافی و هدف از آن
  9. درس نهم: انواع اینفوگرافی
  10. درس دهم: هشت مولفه در طراحی اینفوگرافی
  11. درس یازدهم: تکنیک طراحی اینفوگرافی با پاورپوینت
  12. درس دوازدهم: تبدیل اینفوگرافی به موشن گرافی

 

برای ساخت و تولید یک انیمیشن باید مراحل مختلفی را طی کرد که مهمترین این مراحل را در ذیل معرفی می کنیم.

گام اول: انتخاب نوع انیمیشن

برای شروع، شما باید نوع انیمیشنی که می‌ خواهید بسازید را انتخاب کنید. همان طور که اشاره شد انواع مختلفی از انیمیشن وجود دارند. از جمله این موارد می توان به انیمیشن های سنتی یا دو بعدی کلاسیک، انیمیشن های دست‌ ساز، انیمیشن کامپیوتری (دو بعد و سه بعدی)، انیمشین استاپ موشن و انیمیشن های مکانیکی اشاره کرد.

مراحل ساخت برای هر کدام از این نوع انیمیشن‌ ها، در بخش مدل سازی، رندرینگ و انیمیشن سازی با هم متفاوت است. در ادامه به توضیح برخی از این نوع انیمیشن‌ ها می‌ پردازیم؛

انیمیشن دست‌ ساز

در این نوع از انیمیشن که به انیمیشن دست‌ ساز معروف است، تصاویر متحرک با استفاده از دست، کاغذ، برگه‌ ها و مداد رسم می‌ شوند. این نوع انیمیشن‌ ها با توجه به نوع ساخت آن‌ ها از مواد بسیار ساده، جذاب و طبیعی به نظر می‌ رسند. برای آموزش این نوع انیمیشن، شما باید با تکنیک‌ ها و روش های ساده ای مانند تکنیک پویانمایی فریم به فریم آشنا باشید.

 انیمیشن کامپیوتری

انیمیشن سازی با کامپیوتر را انیمیشن کامپیوتری می گویند که در واقع همان ساخت تصاویر متحرک دیجیتال است. در این نوع انیمیشن، تصاویر متحرک با استفاده از نرم‌ افزار های ویرایش افکت، صدا و تصویر و نرم افزارهای انیمیشن‌ سازی ساخته می‌ شوند.

برای آموزش این نوع انیمیشن ها، شما باید با نرم‌ افزارهایی مانند افتر افکت (After Effects)، نرم افزار فلش (Adobe Flash)، نرم افزار انیمیز (Animiz)، نرم افزار مایا (Maya) و … آشنا باشید.

انیمیشن سه‌بعدی

قطعاً انیمیشن سه‌ بعدی نسبت به انیمیشن های دو بعدی، بروز تر و پیشرفته تر است. در این نوع انیمیشن، تصاویر متحرک سه بعدی با استفاده از نرم‌ افزارهای سه‌ بعدی تهیه می شوند. جذابیت این انیمیشن ها بسیار متفاوت تر از سایر موارد است.

اگر علاقمند به ساخت این نوع از انیمیشن ها هستید، شما باید با نرم‌ افزارهایی همچون Autodesk 3ds Max، Cinema 4D و Blender کار کنید.

گام دوم: آموزش تکنیک‌ های پویانمایی

 در گام دوم شما بعد از انتخاب نوع انیمیشن، باید با تکنیک‌ های مختلف پویانمایی آشنا شوید. تکنیک‌ های پویانمایی، مهارت های هستند که به شما اجازه می‌ دهند، تا انیمیشن ها را با استفاده از تکنولوژی روز از دل تصاویر تهیه و تولید نموده و در مکان مورد نظر به نمایش بگذارید.

از جمله تکنیک‌ های پویانمایی می توان به تکنیک‌ های فریم به فریم، پویانمایی اصولی، پویا نمایی دو بعدی و سه‌ بعدی اشاره کرد. برای آموزش این تکنیک‌ ها، می‌ توانید از دوره های مختلف آموزشی آنلاین و کلاس های حضوری اساتید مختلف استفاده کنید.

 گام سوم: مدل‌ سازی و رندرینگ

بعد از یادگیری تکنیک‌ های پویانمایی، شما باید با انواع شیوه های مدل‌ سازی و خروجی گرفتن (رندرینگ) آشنا شوید. مدل‌ سازی، همان مراحل ساخت شی‌ های سه‌ بعدی است که به عنوان اشیاء در انیمیشن شما مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

رندرینگ، همان فرایند تولید تصاویر سه‌ بعدی است که در ابتدا مدل‌ سازی شده‌ اند. برای آموزش این موارد، می‌ توانید از نرم‌ افزارهای مانند Maya، 3ds Max و Blender استفاده کنید. این فرایند در تمام نرم افزاهای تدوین و ویرایش فیلم همانند ساخت انیمیشن است.

 گام چهارم: ساخت انیمیشن

بعد از آموزش تکنیک‌ های مختلف پویانمایی، مدل‌ سازی و رندرینگ، حالا شما باید انیمیشن خود را با تفکرات و خلاقیت خود بسازید. کار کردن با نرم افزار های مختلف قدرت شما در تولید یک انیمیشن جذاب را دو چندان می کند. ما در هر بخش نرم افزار های مختلف ساخت انیمیشن را معرفی کردیم و در نهایت شما برای ساخت انیمیشن می‌ توانید از این نرم‌ افزارها نیز استفاده کنید: Adobe Animate، Toon Boom و Anime Studio .

کاربران گرامی این آموزش به صورت کاملا کاربردی در اختیار شما قرار گرفته است. شما با تماشای ویدئو های این دوره آموزشی می توانید آنچه در ذهن خود دارید را تبدیل به انیمیشن کنید. در مسیر ساخت انیمیشن در صورت داشتن هر گونه سوال، می توانید با ما در تماس باشید.

شماره تماس: 0915985009 (آی دی: kanani18@)

کانال تلگرام: ketabeirani_com@

کانال روبیکا: ketabeirani_com@

کانال بله: ketabeirani_com@

کانال ایتا: ketabeirani_com@

صفحه اینستاگرام: ketabeirani_com@

ارتباط با ما در فضای مجازی: ketabeirani_com@

::: دوره‌های مفید دیگر :::
حجت کنعانی
/5