سایت کتاب ایرانی
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

آموزش زبان برنامه نویسی پایتون

تعداد جلسات :

10

تعداد دانشجویان :

12

فیلم آموزش زبان برنامه نویسی پایتون

این دوره آموزشی کاملا رایگان است. دانش آموزان پایه هفتم، هشتم و نهم و همچنین سایر علاقمندان به آموزش زبان برنامه نویسی پایتون می توانند از این دوره استفاده کنند.

عملگرهای ریاضی در پایتون
عملگرهای ریاضی در پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون (Python) یکی از زبان های برنامه نویسی آسان است. این سادگی باعث شده است که در کتب درسی پایه هفتم، هشتم و نهم به عنوان یکی از پودمان ها در نظر گرفته شود.

همه ی علاقمندان به برنامه نویسی به دنبال یادگیری زبانی ساده هستند تا در ابتدای کار بتوانند راحت تر با برنامه نویسی آشنا شوند، از این رو به سمت زبان برنامه نویسی پایتون می آیند.

زبان برنامه نویسی پایتون یک زبان همه منظوره است و محدود به نوع خاصی از نرم افزارها نیست. از این زبان می توان برای کارهای مختلف؛ از تحلیل داده تا ساخت بازی های رایانه ای استفاده کرد.

همان طور که اشاره شد پایتون، زبان ساده ای است که به دلیل داشتن «نحو» یکتایی که بر قابلیت خوانایی تمرکز دارد خیلی آسان است.

خواندن کدهای این زبان و همچنین ترجمه ی این کدها نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی ساده تر است و این موضوع در هزینه های نگهداری و توسعه برنامه ها صرفه جویی بیشتری می کند.

زبان برنامه نویسی پایتون، دنیای برنامه  نویسی را متحول کرده است. همان طور که اشاره شد از آن برای طراحی سایت، ساخت اپلیکیشن، علم داده و همچنین هوش مصنوعی استفاده کرد.

با این همه قابلیت نرم افزار پایتون کاملا رایگان است و حتی کسانی که استفاده تجاری می کنند نیز به راحتی در دسترشان قرار دارد.

تمام عملگرهای ریاضی در پایتون
تمام عملگرهای ریاضی در پایتون

مزایای استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون

1.یادگیری آسان

نحو ساده زبان برنامه نویسی خوانایی آن را افزایش می دهد

2. امکانات بسیار زیاد

پایتون چندین کتابخانه، پکیج و فریم ورک دارد که به راحتی می توانید کتابخانه های آن را جستجو کنید. آنچه می خواهید را وارد کنید و کدهای مورد نظر را بنویسد.

3. کاربرد متنوع 

شرکت های مختلف با شکل و نوع کار مخصوص خود توانسته اند از پایتون استفاده کنند و به موفقیت های بسیار زیادی برسند.

زمینه های مختلف آموزشی، استخدام، بازاریابی، مراقبت های بهداشتی، فعالیت های حسابداری و مالی و موارد دیگر را می توان در سایت پایتون مشاهده کرد.

این دوره آموزشی توسط وزارت آموزش و پرورش و دفتر آموزش متوسطه تهیه شده است. دوره آموزشی زبان برنامه نویسی پایتون به صورت مقدماتی می باشد اما ما در حال تهیه و تدارک دوره های پیشرفته آموزش زبان برنامه نویسی پایتون هستیم.

4. زبانی پویا

پایتون یک زبان پویا و قابل گسترش است که نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی دیگر مثل جاوا و c کاملاً  انعطاف پذیر است.

5.یادگیری ماشین

زبان برنامه نویسی پایتون چون یک زبان برنامه نویسی پایدار و منعطف است، پروژه های متفاوت یادگیری ماشینی و همچنین هوش مصنوعی را می توان به خوبی با آن نوشت.

این زبان برنامه نویسی یکی از زبان های مورد علاقه در بین دانشمندان داده می باشد.

می توان ازعان داشت که بیشتر کتابخانه ها و پکیج های یادگیری ماشین و همچنین هوش مصنوعی با زبان برنامه نویسی پایتون نوشته شده است.

6. تجزیه و تحلیل داده ها

همانند هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل داده ها نیز به سرعت در حال گسترش است. زبان پایتون در این زمینه کاربرد بسیار زیادی دارد. هر چه جلوتر برویم اطلاعات و داده های انسان بیشتر می شود.

به همین دلیل نیاز به افرادی داریم تا بتوانند اطلاعات مورد نظر را جمع آوری و سازماندهی کنند.

اولویت عملگرهای ریاضی در پایتون
اولویت عملگرهای ریاضی در پایتون

شما با دنبال کردن مطالب و محتوای سایت کتاب ایرانی، در آینده نیز می توانید از این دوره ی رایگان استفاده کنید.

کانال آپارات ما که شاید بیش از نیمی از آموزش های رایگان را آنجا قرار می دهیم را دنبال کنید. برای دسترسی به کانال آپارات و دیدن فیلم های رایگان در زمینه های مختلف اینجا کلیک کنید

::: دوره‌های مفید دیگر :::
حجت کنعانی
/5